Dagsverket

Imorgon ska skolan jag går i samla ihop pengar till människor i Syrien som är drabbat av konflikten där. Vi ska lämna in 200 kr / per elev. Jag tycker att detta är super smart, man behöver inte ta sina egna pengar utan man kan jobba för pengarna vilket är rikitgt smart eller så kan man gå ut på stan och skramla ihop till pengar vilket då betyder att man inte behöver få ihop hela 200 kr utan bara det man får ut av skramlandet. Jag bestämde mig för att tvätta pappas bil då han tyckte den var smutsig, så det är superbra! Förra året fick skolan ihop 30 000 kr vilket kunde ge mat till 80 familjer i 5 månader, är inte det helt sjuktbra?! Hoppas vi slår 30 000 kr i år och får ihop ännumera pengar!
 
Vad tycker ni om att en skola går ihop och samlar ihop pengar? Bra eller dåligt? Varför? Kommentera! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback