Killergame?

Ja du, vad är killergame? Alla vet kanske inte vad killergame är och för er kanske det verkar väldigt konstigt att jag skriver det här nu. "Ska Ida gå runt och döda någon nu, eller vadå?". Nej lunga, jag ska inte döda någon på rikitgt, men med en kram bakifrån samtidigt som jag säger "Jag dödar dig" ska jag. Det är nämligen så att många (vad jag vet) gymnasieskolor brukar ofta ha något som då kallas för Killergame. Killergame går ut på att man betalar en summa pengar, i mitt fall 20kr med dessa 20kr så är man med i leken. 
 
Det som hände när jag betalade mina 20kr var att jag fick två dagar senare (söndag) ett namn skickat till min mobil där det stod vem jag skulle döda. För den vars namn stod i mitt sms har också betalt 20kr för att vara med, och hen blir för mig ett offer. Jag ska alltså döda denna person med som sagt en kram bakifrån samtidigt som jag ska säga "Jag dödar dig". Detta offer kan vara vem som helst i mitt gymnasie, det vill säga av de som betalt. Det kan vara en etta, en två eller en tredje klassare. 
 
MEN samtidigt är det någon annan i min skola som har som uppdrag att döda mig. Denna person känner jag inte till och därför kan jag när som helst bli dödad. 
 
MEN det finns skydd. Det allmäna skyddet är att gå armkrock med någon annan, dock fungerar bara det skyddet på måndagar och onsdagar. På tisdagar och torsdagar är det något annat skydd, ett tema som de som är ansvariga för killergame bestämmer. Denna vecka är det i min skola temat disney. Jag citerar skydd som går att använda sig av. 
 
• Prinsess-/kungakrona
• Mimmiöron/Mussepiggöron
• Krok+ tickande klocka (Kapten Krok)
• Prinsessklänning
 
Idag är det ju tisdag och jag har haft på mig en förtjusande kungakrona och känt mig som en riktig kung. Man får alltså välja vilken som helst av dessa fyra alternativ att ha som skydd tisdag och torsdag. Så när det väl är tisdag och torsdag så får inget annat skydd en dessa förekomma.
 
På fredagar är det en jobbig dag. Det är nämligen dagen då det är en person som lottas ut av de som har ansvar om killergame som får bära ett skydd. Den personen är då den enda som är skyddad. Skyddet är ett hästhuvud, ja ni läste rädd, ett hästhuvud. Inte ett riktigt utan ett i plast. 
 
Var får man bli dödad då? I våran skola får man bli dödad och döda i trapphuset, korridorena och i klassrummet. Ställen man inte får bli dödad eller döda är i matsalen eller ute inte heller efter skolan får man döda eller bli dödad. Man får heller inte bli döda eller döda på lektionstid ovasett var man är, detta på grund av att ingen person ska bli avbryten på lektionstid. Därför kan man bara döda eller bli dödad 10:00, 11:45 eller 14:15.
 
När man dödar sitt offer kommer man att få ett nytt offer och det blir då förmodligen ens offers offer om ni förstår. Tänk er en cirkel med en massa namn och för varje person som dött så kryssar man för så att personen som dödade sitt offer får sitt offers då gamla offer.
 
Den som vinner denna lek igenom att ha dödat sina offer och hållt sig levande tills man är sist kvar har jag för mig kommer vinna 500kr och resten av de pengarna som alla lämnat in för att vara med går till den personens klasskassa! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback