För våra djur.

 
Så det här med fyrverkirer... Vad tycker ni om de? Själv har jag tagit ställning nu, den är blandad men jag vet vad jag tycker! Jag tycker inte om att skjuta fyrverkirer. Jag tycker det är elakt mot våra djur. Så många av våra djur blir rädda. Jag vet själv hur min hund Eddie blir. Jag vill inte se honom så! Jag vet att vi människor vill fira in det nya året men JAG vill också fira in det nya året med min hund, med VÅRA djur. Jag tycker inte det är rätt att vi gör som vi själva vill. Vi tänker för lite på våra djur. Även om du inte har en hund så känner du någon som har. 
Jag måste säga att jag tycker fyrverkirer är vackra men jag tycker inte de är tillräckligt vackra för att skada våra djur. 
 
Igår kväll när jag och mamma var på väg hem så hörde vi på radion att en hund i Bålsta hade sprungit ut på motorvägen. Denna hund blev senare påkörd. Det fick jag reda på genom en sida jag följer på facebook som heter Smällarupproret. Där hade hundens ägare skrivit att hunden blev skrämd av en smällare och därför sprungit ut på vägen. Den som körde på denna fina hund hade bara fortsatt att köra. 
 
Sluta med fyrverkirer, tomtebloss är tillräckligt fina! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback