Julaftons fortsättning

Så eftersom jag inte han skriva klart igår så tänkte jag att jag kunde passa på nu. Det är ju nämligen så att jag har bra med tid nu... Sitter i bilen på väg upp till Sälen. Har suttit i bilen i snart 4 timmar! 

Men igår så slutade jag berätta vid att vi hade öppnat alla julklappar. Jag blev verkligen jätteglad över julklapparna jag fick. Helt perfekt!
Men efter vi öppnat de julklapparna man hade köpt till varandra så på började vi en lek. Den här leken går till så att vi alla ska slå de två tärningarna en gång och se vem som får högst antal "nummer". Vi hade två tärningar eftersom vi var fler än sex personer. 
Vi slog alla tärningarna en gång. Den som fick högst antal "nummer" blev Johan. Johan gick och tog en julklapp sen så höll vi på sådär ett tag tills alla fått en julklapp. 
Det jobbiga med det här var ju självklart att man skulle hitta en julklapp som skulle passa alla. Det vill säga stor/liten, tjej/kille. Det var lite jobbigt men jag hittade en jättebra julklapp från Åhléns där det var fotkräm och fottvål typ. Perfekt! Det paket tog min bror, haha. Så nu har han rena fötter förmodligen.

Efter det här så satte vi oss och åt. Oj vad mycket mat det fanns... Alla var så mätta att vi inte riktigt visste vad vi skulle göra.

Men vi satte oss i soffan ett tag och sedan så gick vi in i köket och åt ännu mera mat. Men vi spelade även ett vanligt kortspel. Jätteroligt! 

Runt nio så åkte alla hem utom morfar som stannade kvar och sov över hos oss. Trevligt hade vi! 

Så såhär såg min julafton ut. Hur såg eran ut? 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback