Så det kan gå

 
Dagen enligt instagram... Eftersom jag inte har med mig kameran när jag är ute på äventyr så får ni tyvärr överleva med instagram bilder. Som ni ser så är min framkamera på mobilen verkligen jättebra... 
 
Men för att ni ska förstå vad dessa bilder handlar om så kanske det är bäst att jag kommer till saken... På första bilden ser ni mig och min mor. Vi är på väg hem från Tandådalen på den bilden. För er som varit uppe i Sälen så vet ni kanske att det finns flera delar av Sälen. Jag och mamma begav oss med buss imorse klockan 10 från Lindvallen till Tandådalen. Det tog ungefär en halvtimma med buss. Jättetrevlig och superrolig chafför! 
Men iallafall så eftersom det är så dålig säsong här uppe för de i Sälen så har de bestämt sig för att man får liftkort för alla ställen här i just Sälen. 
Måste säga er att det var helt perfekt i Tandådalen. Jättefint och mysigt. Tyvärr så tyckte jag att på vissa ställen så var det kanske inte så jätteroliga backar men okej var det iallafall. När vi hade kommit till den Östra sidan av Tandådalen så kom vi till två verkligen fina backar. Vi åkte kanske fyra gånger i backarna men sen så var vi så genomblöta att vi inte kunde åka mer. Det regnade och snöade om vart annat.
Men vi tog iallafall bussen hem vi 1 tiden. 
 
När vi väl var hemma så bytte vi kläder och tog det lite lugnt. Men sedan så gav vi oss iväg för att träffa min brors farmor och farfar. Så trevligt vi hade! Först gick vi in på Stadium där jag köpte en sak som liknar en halsdduk... Haha jag har ingen aning om vad det heter... Men iallafall så gick vi senare vidare till ett stort café där vi satt ett bra tag och hade det bra. Det är därifrån andra bilden är tagen. Den där bullen var så himla god! 
Sen bra det strömavbrott två gånger... Det var lite intressant... Då menar jag att det var kolsvart överallt i hela Lindvallens området, tillomed i backen.
 
Efter det gick vi och handla på Ica och fick skjuts hem till stugan av min bros farmor och farfar. 
När vi kom hem till stugan så kom jag på att jag hade glömt min älskade mössa på Stadium... Sånt som jag gör så lätt. Som tur var ringde jag de och de hade den så det var bara att gå och hämta den. 
 
Så har min dag sett ut. Hur har eran sett ut? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback