Gotland

Min pappa bor halv tid på Gotland tillsammans med hans flickvän. Där har vi en massa djur, vi har 2 hästar, runt 30 får (tror jag?), 5-6 höns, 2 hundar och 1 katt. Jag tycker det är jätteroligt, har hela veckan sen jag kom hem ifrån Gotland pratat om hur mysigt det är. Tänk att få spendera tid ute med en massa söta får och hästar istället för att sitta vid datorn som jag tyvärr gör nu. 
Men om några veckor eller vecka så ska min pappa och min styvmor slakta killarn. Snyft. Jag som döpte vissa till namn, den första som kom fick heta Orvar. Fint namn jag vet... Men tyckte det passa på ett får. 
 
Känns helt okej att de ska slaktas för de har iallafall fått leva ett bra liv än vad som händer till andra får. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Camilla

Ser mysigt ut!

2013-11-13 @ 20:53:44
URL: http://gladakocken.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback