Det här med rökande.

För er som röker ta inte illa upp...
 

... Men jag tål verkligen inte när folk står och röker i närheten av mig. Varför? Jag tycker det stinker. Usch nej. Jag klarar inte heller när folk står och röker precis bredvid mig eller gör det på ett oshysst sätt. 
 
Att vara en rökare ska man också ha respekt för andra. Ställ er en bit ifrån... 
 
Det finns vissa som sitter och röker på utom hus resturanger, visst de får göra det. Men jag sitter ju faktiskt här och äter min mat. Jag vill inte känna en röklukt från en cigarett samtidigt jag sitter och äter min mat. 
Eller när rökare står och röker i en busskur. Gå ur! 
 
Idag så satt jag inne i klassrummet och väntade på lektion då kommer några personer och satte sig i rummet och det verkligen luktar rök. 
Att ni röker bryr jag mig inte så mycket om men när det drabbar andra som hatar röklukten blir jag bara liten sur och ledsen. Jag kan inte tvinga er att sluta men jag hoppas att ni gör det för eran egna skull. 
 
Tyvärr känner jag folk som röker. Till er vill jag bara säga, snälla sluta. Inte för min skull utan för eran! 
 

Så med det här vill jag säga att jag inte tycker man ska stå och röka vill allmäna platser som drabbar någon annan. Ställ er åt sidan om ni verkligen behöver röka.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback