Tips om livet

Gör saker för dig själv - Något jag har väldigt svårt för. T.ex så kan det handla om att jag sätter på mig en tröja som jag tycker mycket om men ändå vet att min kompis som jag ska träffa imorgon gillar den. Då kanske jag avstår från att ha den tröjan bara för att jag vet att min kompis tycker om när jag har den. 
 
Ha det inte så stressigt, känn inte att det finns en massa saker du behöver göra - Något jag är riktigt dålig på. Hallå Ida? Ta det lugnt. Nej jag brukar oftas fara omkring, även fast andra tycker jag inte gör något. Speciellt nu när jag har fyra hem... Jag brukar ju vara på mammas och mitt (!!) landställe varje helg för det mesta. Sedan på vardagarna går jag i skolan till ungefär fyra eller något. Då brukar jag få åka hem vilket tar ett tag och behöva/vilja göra saker hemma. Om jag är hos min pappa brukar vi åka till vårt (!!) hus och plocka där då vi ska hyra ut det... Så jag har det väldigt stressig och även fast jag är hemma och sitter vid datorn så stressar jag inombords. Har det helt enkelt svårt att slappna av. Så jag tycker att ni ska åtminstonde försöka, ta en kopp med te eller O'boy och sätt er framför tv med en filt och en film och bara mys.
 
Om du är en sån där person som gör massa saker för dig själv, gör saker för andra då - Jag försöker går inte alltid bra men jag brukar alltid försöka. Sen så finns det vissa männsikor som sitter hemma på sin rumpa och inte gör något för någon annan. Man säger att varje människa behöver ge och få. Vilket betyder för att kunna få av någon annan måste du kunna ge. Jag hade kände några personer som alltid hörde av sig när de behövde prata om något men så fort t.ex jag behövde prata om något så hade de inte tid. Sånt tycker jag är hemskt. Jag ska försöka att göra så mycket för andra som möjligt. 
 
Plugga - Jag VET att det är jobbigt. Men jag lovar det blir jobbigare om man sparar det mot slutet. Mitt problem i nian var mycket men ett problem som jag förstörde för mig själv med var att jag var mer med Alex och mina kompisar än att bara bestämma mig för att plugga. Hittills i gymnasiet tycker jag det är super kul. Vi har ju inte riktigt börjat med allt men man får ta det som det kommer och skippa att träffa kompisar på eftermiddagen och istället plugga jag märker att det låter jättetråkigt och nördigt men jag tror att det är det som gör en framgång inom skolan. 
 
Var dig själv - Länge kämpat men kommer alltid tillbaka till att göra någon annan till mods. Men det är verkligen något vi måste lära oss. När jag skriver av mig så här så är jag 100% mig själv. Vilket jag mår bra av därför fortsätter jag. Jag tror inte på det här om att jag måste vara på ett speciellt sätt för att någon ska tycka om mig. Om inte jag är jag och någon gillar mig då gillar de egentligen inte mig - bara någon jag låtsas att vara. Det kommer inte hålla i längden, det blir ingen riktig vänskap om man inte är sig själv. Så gå ut och var er själva! 
 
 

Kommentarer
Postat av: fisk pinne

Du är så smart <3

Svar: Åhhhhhh tack min fina fiskpinne <3
Ida

2013-09-15 @ 20:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback