Du är ditt störta motstånd.

Jag kom fram till en sak idag när jag satt i gymmet. Jag tränade nämligen i fria vikt delen om man säger så. När jag satt där och vilade efter att precis ha lyft så kom jag fram till en sak när jag såg mig själv i spegeln och såg att jag kanske var en av de minsta där ungefär, det vill säga till storlek. 
Jag tänkte att den enda som jag behövde tävla mot där var mig själv. Bara jag. Jag behöver inte vara avundsjuk på hur mycket de andra lyfter eller hur stora de är. Det jag dock kan göra är att ta inspriation ifrån de, kolla på vad de gör för övningar och sen kolla om jag kan göra det. Jag kan lära mig ifrån de andra som så länge har kämpat. Det är enligt mig en väldigt bra sak, vi lär oss ju ändå ifrån varandra. 
 
Hur känner ni om ni går och tränar? Tycker ni det är jobbigt att se andra som kanske är större än en själv eller har mer muskler? Tycker ni det är jobbigt i samhället också, tillexempel när ni är ute på stan? 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback