Fryslaget

Vaknade först vid tjugo över nio av att jag hade jätteont i halsen men jag lyckades somna om. En timme efteråt så vaknar jag igen och då är jag extremt toanödig... Haha. Sen så kände jag att det var dags att vakna så jag puttade en massa på Alex och pussade på honom men han ville fortsätta att sova. Den stackaren är tyvärr sjuk och ligger och fryser under täcket med värmedynan på.
Jag har en sådan smart sak som heter värmedyna under mitt lakan som är elektriskt. Så jag kopplar bara in kontakten i elutaget och sedan så har jag en liten kontroll till den om hur varmt det ska vara. Jag kan berätta att det varmaste är väldigt varmt... Nästan som man bränner sig. Men det är väldigt skönt när det är kallt i resten av rummet. 
Jag hade det förut också när vi bodde i villa och eftersom det blev så kallt i mitt rum så var det jätteskönt att sätta på dynan så det blev varmt, dock var det riktigt jobbigt att komma upp på morgonen när man skulle till skolan då det var varmt i sängen men inte i själva rummet. 
 
Idag har jag inte planerat så mycket faktiskt. Vet inte hur länge Alex stannar här och jag kan inte träna eftersom jag har ont i halsen. Men en promenad ska jag nog ta. 
Jag och Alex tog en promenad igår. Kom fram till att när vi gick utanför porten och några steg till vänster så kunde man se till hammarbybacken. Trevligt. Sen så gick vi ner till vattnet och stod och kollade på snökanoterna som vräkte ut snö. Sen så gick vi tillbaka och det tog ungefär fyrtio minuter så det var helt perfekt! 
 
Vad ska ni göra idag? Något roligt planerat? 
 
 
Från promenaden igår, här ser ni Sickla på andra sidan vattnet. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback