Hur gör Ida när det inte går?

Godmorgon och en lagom tidig godmorgon blev det. Vaknade vid nio tiden av att mamma väckte mig men låg kvar i sängen ett tag och funderade på om jag sov eller om jag faktiskt var vaken. Men jag kom fram till att jag var vaken, så nyvaken som jag var klädde jag på mig min mysiga pyjamas och gick och gjorde iordning frukosten. Hm... 
Sen har jag suttit med den där frukosten i en timme eller något liknande. Jag kollade i mobilen så mycket att mitt te han kallna... Nej men okej, gör det då! Haha...
Sen har jag stått vid alla våra hårspännen för att fundera på vilka jag skulle ta bort och vilka jag ville ha kvar. Men det gick bra. Nu undrar säkert ni varför jag en söndags morgon ställer mig och rensar bland hårspännerna. Jo ni... Det är alltså så att det ska bli stambyte här hos oss. De ska riva ur hela vårt badrum och sen bygga upp det igen... Detta betyder att i 7 veckor kommer jag och min kära mor stå utan vatten alls! Det vi har tillgång till är två toaletter och en dusch nere i en liten bod på gården. Härligt! 
Tänk när man vaknar och är hur kissnödig som helst. Vad ska jag göra då? Springa ner till gården och kissa. Vet inte riktigt hur det här kommer gå men det blir nog spännande. 
Jag har försäg ett annat boende som jag kan smita in i och bygga bo där. Det vill säga hos min kära far. 
 
Men vi får se hur det går...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback