Jag hittade ingen fin bild okej.

Idag var alltså första skoldagen för mig. Den gick perfekt! Hade väldigt roligt. Vi började skoldagen med att samlas i en sal med vår parallel klass, där så pratade en ny lärare som vi inte haft om vad vi skulle ha för nytt case. 
För er som inte vet vad ett case är så är det en period tillexempel 6-7 veckor då vi arbetar med olika skolämnen men ändå om samma sak. Tillexempel så ska vi nu arbeta med Naturkunskap och idrott och det här caset heter High on life. Jag tycker det ska bli jätteintressant! 
Vi började som sagt med att vår lärare pratade och sedan så kollade vi på en film som heter "Super size meal". För er som inte har sett filmen så kan jag berätta om att den handlar om en kille som bestämmer sig för att göra ett "litet" expriment. Han ska äta bara McDonalds i en hel månad, han ska äta frukost, lunch och middag där. Han får bara äta mat som McDonalds säljer. Han har självklart läkare bakom sig som följer hur han mår. 
Men jag ska inte berätta vad som händer mer. 
Efter filmen fick vi fylla i lite papper inne i klassrummet och sedan så skulle vår nya lärare försöka lära våra namn, tror det gick bra för henne. 
Sen var det lunch och det var pannkakor. Mums! 
Sen kolla vi på ännu en film då vi hade studietid men ingeting att göra... Vi kollade på Juno då som jag har sett förut. 
Den filmen handlar om en 16-åring som blir gravid men vill inte göra abort, hon väljer att hitta ett par som vill ha hennes barn. Det händer en massa saker på vägen men den är väldigt bra! 
Sen hade jag tyska och slutade efter det. 
Kom hem runt fyra ungefär om inte senare. Åkte till gymmet efter det men det var helt fulproppat. Det blev bra ändå. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback