Trosa Marknad

Godkväll, idag är typ första dagen av sommarlovet. 
Egentligen inte eftersom det fortfarande är helg. 
Men idag har iallafall dagen varit riktigt bra. Vaknade runt halv nio och började då att göra mig iordning för att begå mig till landet, så lite mindre än en timme så befann jag mig på bussen på väg till landet.
Och vid 12:40 var jag i Trosa för att gå på Trosa Marknad och fyfan vad kul det var. 
Köpte 45 par strumpor, 15 till mig, 15 till mamma och 15 till mammas kompis Monica. 
Sedan köpte jag även ett skärp och lite godis. Och så självklart lunch. 
Sedan blev jag även bjuden på en donut av min kära bror. 
 
Efter att vi varit på marknaden i typ 5 timmar så begav vi oss till affären för att handla. 
Vi köpte bacon, ägg, vispgrädde, pasta och cola zero. Men vi glömde mjölk och bröd.
Bröd hade vi dock hemma här på landet, men mjölk hade vi inte. Men jag överlever, tar nog te istället för o'boy.
Det är ju lite godare ibland! 
Sedan så lagade vi pasta och carbonara. Det var jättegott även fast jag åt det igår. 
Sedan kom Johans kompis Pano hit och hälsade på ett tag. Jättekul!
Nu sitter jag och Johan och tittar på tv. 
Börjar bli trött men snart är det dags att sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback