H&M

Vet inte hur jag kom in på just denna kategori inne på H&M hemsida. Men sur blev jag. Ursäkta mig H&M och samhället vi lever i, men vad är detta ni har hittat på?! Jag klickade mig in på H&M+ Plus sizes och jag blev så irriterad och så förbannad att jag inte kunde sitta still. 
 
Jag blir sur och besviken, när jag tittar på dessa kvinnor eller framför allt på H&M och samhället. Alla av de här kvinnorna är väldigt vackra och fina precis som de är. Och även många av de undrar jag varför de ens är med på H&M+ Plus sizes sidan? Är det inte sådär kvinnor ska se ut? Om detta är är H&M+ Plus sizes vad är då H&M's vanliga sizes? 
 
 
Kvinnan som är på dessa bilder är vacker, men hon är väl ändå inte plus size?
Jag tittar på dessa två bilder och tänker... Om hon är plus size vad är nästan resten av befolkningen då? 
 
Idag var jag och mamma och handlade och det första vi såg var en tidningsrubrik där det stod något om att man skulle göra 20 snabba magövningar och få platt mage av det. HALLÅ? Samhället varför? Vi är olika människor och har olika kroppstyper vilket också resulterar i att för att få den "perfekta" kroppen så måste alla göra olika övningar, olika ofta och kämpa olika mycket. 
 
Varför slutar inte vi, det vill säga befolkningen i Sverige, med att säga att det finns en "perfekt" kropp.
För så här tycker jag: Se ut som DU vill, tills DU inte börjar må bra - psyskiskt eller fysiskt. För även fast man ska få se ut som man vill så ska man ju må bra och orka röra på sig och njuta av livet. 
 
Jag avslutar denna text med att lägga upp en bild på en vacker kvinna: 
 
 
Som ser ut som hon vill. 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Så skönt skrivet. Hoppas HM ser din text. Mer såna dom du tack. Kramis

2014-03-16 @ 01:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback