Skämt å sido.

Ännu en dag med dålig bloggning. MEN jag har faktiskt en bortförklaring och den ska ni faktiskt få äran att läsa nu: 
 
Dagen började alltså hemma hos pappa och jag funderade på om jag kunde säga till skolan att jag hade fått sängsjukan, då min säng var otroligt skön och jag var trött. Men nej, gick upp efter ett tag och gjorde mig iordning. Gav mat till katten och gick till bussen, mötte upp Rebecca vid busshållplatsen, alltid lika trevligt! Väl i skolan trodde jag att jag skulle få gå tillbaka till någon säng då jag tänkte att nu höll jag på att svimma av vattentörst. Fick låna Rebeccas glas och stod nöjt med vatten i handen. Vänd mot Maja... Och Maja kommer och skrämmer mig så jag spiller glaset med vatten över mig... Eller iallafall innanför tröjan och bhn. Wel... Sur som jag var låste jag in mig på toaletten och torkade min tröja. Maja hade inte sett att jag höll ett vattenglas så självklart var det inte med flit. 
 
Sen rullade dagen på och tio i fyra blev jag släppt av min tyska lärare. Skönt! Gick långsamt till bussen och åkte hem, till mamma denna gång. Väl hemma tog jag tag i pluggandet och kom faktiskt längre än jag gjort på länge. Hmmm... Duktigt Ida! Mamma messade mig och sa åt mig att gå till bilen vilket jag gjorde, vi åkte sedan och slängde lite skräp. Sedan handlade vi på Ica! Nomnomnom, mat. 
 
Kom hem och packade upp allt och skrev lite mer på skoluppgiften, ni ska få ta del av den senare. Sedan så lagade mamma och jag mat och njöt av de goda. Kotletter med pommes frites (♥). Hur gott som helst. Sedan dess har jag duschat, kollat på bilder, laddat ner en ny kalender. Och nu är planerna att läsa och leka med den nya kalender. Spännande. 
 
Sov gott! 
 
 
Och färgat håret, skämt å sido! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback