Hur ska jag om du inte kan?

Sitter just nu på vår lilla uteplats under tak och lyssnar på Jonas Gardell. Den mannen kanske är den smartaste mannen på gjorden. Modig men ändå så rädd. Han pratar om att våga göra saker även fast man är så rädd, och precis som han sa var han en liten pojke som var rädd för nästan allt. Känner att det stämmer in på mig, dock är jag en tjej. 
Att våga när man är så grymt feg måste nog vara en av Sveriges mest svåraste saker. Jag berättar inte det här för många men jag får väldigt ofta ångestattacker över något. Kan vara vad som helst. För det mesta börjar jag skrika eller gråta helt galet. Det är grymt jobbigt att inte ha kontroll över en själv för några sekunder. För det är inte så att jag bestämmer själv att det blir så utan det är något som händer även fast jag inte tycker det är en sån stor grej. 
Som härom dagen hitta jag ett par super snygga jeans som jag verkligen ville ha. Men jag kunde inte bestämma. 200:- på rea är ingeting. Frågade mamma och jag frågade pappa. De sa köpt de om du vill. Vadå om jag vill?!?!?! Jag ville att de skulle bestämma. Jag började gråta inne i en butik, visst kalla det galet men jag var så stressad. Att inte kunna kontrollera mig själv för att jag är för stressad. Det slutade iallafall med att jag köpte jeansen. 
 
Jonas underbara du. Jag vill vara lika modig som dig. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback