Alla kan!

 
Måste få berätta om en sak som jag verkligen tror på. Och det är just det här som står ovanför, att det nya fina, snygga eller sexiga är att vara stark. Vi har så länge gått och tänkt att vi måste vara smala men jag tror att det ändras nu. Jag tror det är dags att vi tillverkar en ny norm, närmligen att vara frisk och tränad. Det handlar inte om att ha jättemycket muskler eller vara snyggast i bikini utan det handlar om att må bra, orka med dagen och känna att jag - jag är bra. Att svälta sig själv tror inte jag längre är ett alternativ, jag tror det handlar om att äta det man vill, utan att äta onyttiga saker. För ja jag vet att det kan vara gott och spännande att äta på McDonald's och sedan få lägga ut en bild på instagram för att berätta för sina vänner. Att få upptäcka tonåren, men med för mycket McDonald's och annan dålig mat så kommer också komplikationer som de flesta inte vill ha, nämligen dålig hälsa. Det blir jobbigt att röra sig, man blir lättare trött, man kan få det jobbigare att koncentrera sig och så vidare. Men problem lösaren till det här är inte sedan att sluta äta utan det finns andra sätt att få en bra hälsa. Ja man kommer behöva sluta med skräpmat varje dag, men det kommer förmodligen vara värt det. 
Det är inte svårt att träna, det är svårt att hela tiden hålla fast vid att jag ska börja en ny livsstil. Skräpmat är ett beroende, socker är ett beroende. Ett svårt en! Men jag tror fortfarande att man kan bestämma sig, ta hjälp av någon! En kompis, en förälder, ett syskon, en doktor, en lärare, någon som säger "jag kan finnas här". Sen är det bara att kämpa. Man behöver inte lägga ner en förmögenhet på att hitta ett gym eller att finna de där fina träningskläderna som man vill ha. Köp ett par skor och använd någon gammal tröja och ett par shorts och gå ut på några par promenader per vecka. Tillslut kan man springa, tillslut mår man bättre och orkar mer! 
 
ALLA KAN! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback