Snön kom en dag för sent, men inte är jag ledsen.

Som rubriken lyder så kom snön en dag för sent, men inte är jag ledsen. 
Men denna kyla. Varför? Trodde mina fingrar ramlade av när jag gick hem men de satt kvar när jag kom in igenom dörren. Men vi ska inte klaga, snön får ligga kvar till dagen efter min födelsedag. Inte en dag mer eller mindre. För på min födelsedag ska det helst vara snö. 
 
Idag vaknade jag runt tio och upptäckte att min kära vän var på väg hem till mig. 
Hon som då nästan åkt i en timme medan jag sovit. Gick upp och fixade mig lite, tvättade ansiktet det vill säga. Men sedan ringde hon och jag var så glad, vinkade från balkongen och kramades i dörren. Sedan var jag med henne till klockan halv fyra ungefär. Hade det jättebra. Nicole (som hon heter), jag och mamma gick till tunnelbanan och hade det bra. Kallt var det dock men inte så farligt, snön hördes knastra under skorna och det var toppen. Vi skildes åt vid Medborgarplatsen och jag och mamma gick vidare till bion, trevligt trevligt. Mamma, jag, Johan, Morfar och Görel såg på den nya filmen "Micke och Veronica" som var superbra. Tipsar er verkligen om att se den. 
 
Nu sitter mamma och jag hemma.
Vi har precis sett klart julkalendern då vi inte gjorde det igår. Den var också bra, även fast det känns som det skulle kunna komma en del två? Vem vet... 
 
 
Mamma och Nicole på väg till tunnelbanan med en fin himmel. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback