Is a new day

Idag har vi passerat första veckan av det nya året. 
Det har gått mer än 7 dagar på 2015 och mycket och lite har hänt. Jag har firat min kusin Lina som fyllde 14 år igår! Grattis till att bli fjortis fina kusin! Jag har åkt GoKart vilket känns otroligt i min rygg/revben... Jag har varit med Alex två gånger. Jag har jobbat tre gånger. Men det kanske viktigaste för mig - jag har bestämt mig för att köpa min kamera. Jag har från och med idag sju dagar på mig. Snart så.
 
Men ändå sitter jag här och har ångest. 
Vill jag ha en kamera, det går igenom mitt huvud hela tiden. Vill jag? Vad är det jag vill? Men ändå känner jag att jag fotar så otroligt mycket. Min  mamma sa en klok sak och det var: "Det gör du, inte varje dag men den räcker många många år." och jag håller helt med. En sådan kamera går inte att ha med varje dag men jag kommer använda den och förmodligen många år framåt. Det bästa är att jag ska köpa kameran själv, för mina egenjobbade pengar. Mamma nämnde det att jag faktiskt började jobba och sa de första månaderna att jag jobbade för att tillslut kunna köpa en kamera. Pappa är/var dock lite tveksam - han tycker att det är mycket pengar och att jag kan resa för de istället. Men om jag jobbar så tjänar jag igen de där pengarna som jag lägger på kameran. Dessutom så vill man ju kunna fånga ögonblicket när man är och reser. 
 
Bingo Rimér han med kunskapen som är slående. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback